A Tempus Közalapítvány Erasmus+ ifjúsági csoportja egy napos angol nyelvű műhelymunkát szervez a nyelvtanulásban használható nemformális módszerekről. Különösen hasznos lehet a workshop az ifjúságsegítők, képzők, oktatók, EVS önkéntesek és tanárok számára.
Az Európai Unió 28 nemzet és 24 hivatalosan elismert nyelv közössége. Az idegen nyelv használata biztosítja számunkra, hogy megismerjük egymást és egymás kultúráját. Az Erasmus+ különböző projektjein belül fiatalok, tanárok, önkéntesek, képzők és oktatók a főszereplők. Ebben a környezetben döntő fontosságú, hogy tisztában legyünk az idegen nyelvek megszerzésével kapcsolatos bevált gyakorlatokkal.
A résztvevők számára gyakorlati példákon keresztül szeretnénk képet adni arról, hogy az emberi agy hogyan tanulja meg az idegen nyelvet, és hogyan lehet a gyakorlatban tanulni, kiküszöbölve a nyelvtanulás pszichológiai / érzelmi korlátait.
Stephen Krashen által kifejlesztett "Comprehensible input" fogalmán alapuló három idegen nyelvű oktatási módszertant ismerhetnek meg a jelentkezők. A három módszer a nem formális tanítási és tanulási módszeren alapul, valamint hasznosak az EVS-koordinátorok, a tanárok, az ifjúságsegítők, a facilitátorok, az oktatók és a bevándorlókkal és menekültekkel dolgozó emberek számára.
1 – TPR (Total Physical Response): a beszéd és mozgás kapcsolata nyelvtanulás közben
2 – TPRS (Teaching Proficiency through Reading and Storytelling): nyelvtanulás közös történetmeséléssel
3 – SL (Story Listening): történetmesélés grafikai elemek, képek, gesztusok, arckifejezések és esetenként fordítás segítségével.
Időpont: 2018.12.07. (péntek), 10:00-16:45-ig
Helyszín: Tempus Közalapítvány, 1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem
A rendezvény munkanyelve angol.
Képzők: Rikter Ádám és Bruno Pizzini
Kapcsolat: Pável Luca, Erasmus+ ifjúsági csoport, tca_ifjusag{kukac}tpf.hu