Nehéz kitűnni a projektek tömegéből? Világmegváltó dolgokat csináltok a projektben, de ez úgy tűnik, senkit nem érdekel? Segítünk!
Szerintetek is nehéz kitűnni a projektek tömegéből? A fiatalok nem ugranak rá az általad szervezett programokra? Világmegváltó dolgokat csináltok a projektben, de ez úgy tűnik, senkit nem érdekel? Sok szuper ötlet valósul meg az Erasmus+ programnak köszönhetően, de még jobbá tehetnénk a világot (vagyis jobban hasznosulna a befektetett támogatás), ha ez minél több emberhez eljutna.
1. Tervezz előre!
Jó, ha tudatosítod, miért fontos, hogy a projektetek láthatóbbá váljon. Ha jól kommunikáltok egy szuper tartalmat, a szervezet márkája is épül! Ehhez legyen egy előre átgondolt tervetek, ne adhoc módon kommunikáljatok. A terv tartalmazza minimum a célcsoportot, a csatornákat, a felelősöket és az ütemezést.
2. Legyél rugalmas és alkalmazkodj a valósághoz!
A tervet menet közben lehet, hogy frissíteni kell (költségvetés, trendek vagy más ok miatt), legyél rugalmas! Fontos, hogy a terv reális legyen, és jól ismerjétek azokat, akiket el szeretnétek érni.
3. Megosztható tartalmakat gyárts!
A tartalomgyártásnál, vagyis mindenhol, ahol a projektről beszéltek, kerüljétek a terjengősséget, az érthetetlen projektnyelvet és a rossz fotókat. Másokat is érdekelhet például egy személyes történet vagy egy elért eredmény, amire büszkék vagytok. Nem árt, ha a tartalom kapcsolódik valami aktuális ügyhöz, trendhez. Könnyítsd meg a megosztást: egy jó fotó, egy rövid videó vagy egy érdekes infografika könnyen terjeszthető.
4. Lelkesedj és lelkesíts!
A lelkesedés ragadós, erre jó rásegíteni a terjesztéssel – használd a kapcsolati hálódat, terjeszd a létrehozott szuper tartalmat a célcsoport körében, plusz ha ez is szerepel a terveitek között, a médiában. Találj egy influencert, aki nagy hatással van a célcsoportodra. Fedezd fel a kollégáid vagy a résztvevő fiatalok rejtett képességeit: ha van egy 16 éves instagram király a csoportban, ezt a feladatot bízzátok rá!
5. Vond le a tanulságokat!
Mindig határozzatok meg célokat, indikátorokat, amiket aztán ki tudtok majd elemezni, így értékelhetitek, mi volt sikeres, min kellene változtatni legközelebb.
Cikksorozatunkban olyan tippeket gyűjtöttünk össze, melyekkel sikeresen navigálhattok a projekttervezés – pályázatírás – megvalósítás bermudaháromszögében, legyen szó technikai apróságokról vagy a megvalósítás során jelentkező kihívásokról.
Korábbi cikkek: