A képzésre azért jelentkeztem, mert napi szinten egyre több konfliktussal lehet találkozni az iskolai élet egyes szereplői között, s az ezeket kezelő jógyakorlatokra vártam nálunk is alkalmazható megoldási stratégiákat.
A szeminárium gyönyörű helyen zajlott, egy Luxembourg külvárosában található konferenciahotelben. Közel 20 ország szakemberei képviseltették magukat, így remek alkalom volt kapcsolatépítésre és tapasztalatcserére.
Rám a luxemburgi és a finn kollégák beszámolói gyakorolták a legnagyobb hatást. A gyakorlatban is kipróbált mediálási folyamatot (mely a finn nemzeti tanterv része!) azóta már tudtam hasznosítani egy intézményen belüli tanár-diákcsoport konfliktus kezelésében, mely nagyon jól sikerült.
Terveim szerint mind a tantestületen belül, mind pedig a hozzánk látogató tanárjelölteknek szeretnék belső képzés keretében mintákat adni a kinn tanultakból, valamint iskolaigazgatói munkám szerves részévé válik mostantól a mediálás, melyet eddig kevésbé tudatosan végeztem.
Ajánlom minden fiatalokkal vagy bármilyen segítő szakmákban dolgozóknak a hasonló tematikájú szemináriumokat, hiszen azt gondolom, a magyar közép- és felsőoktatásban ez a típusú gyakorlati konfliktusmegelőzés és -kezelés tanítása a mai napig sajnálatosan kiaknázatlan terület.