Iskolám a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem gyakorlóiskolája, így a harmadik Among Others kurzuson való részvételemet is az motiválta, hogy hogyan lehet az interkulturális kompetencia fejlesztését megoldani a középfokú és felsőfokú zeneoktatás keretein belül. A második képzésen, 2019-ben Rigában, a tanárképzésben dolgozó ír és lengyel résztvevőktől jó gyakorlatokat hallottam a Youth Pass felhasználásának lehetőségeiről az értékelésben, a nem-formális oktatás (Among Others kurzusok) helyéről a képzési programjaikban. Reméltem, hogy hasonlóan érdekes és új szakmai impulzusokat szerzek a 2020-as értékelő szeminárium során is.
Az októberi kurzusra nagy várakozással készültem, hiszen el sem tudtam képzelni, hogy egy ilyen hosszú eseményt megfelelően le lehet bonyolítani online. Mivel a járványügyi intézkedések miatt jelenleg mentorált hallgatók nem jöhetnek az iskolákba, pár módszertani dolgot sikerült ellesnem, hogy egy élményközpontú tréninget hogyan lehet megvalósítani ZOOM felületen. Mesterpedagógusként jelenleg egy olyan munkafüzeten dolgozom, amit az iskolánkban gyakorló pedagógusjelöltek használhatnak a nem szakos gyakorlatuk során, és az interkulturális kompetencia fejlesztése a tanárképzésen belül nagyon fontos dolog számomra. Az online kurzus során Dr. Csereklye Erzsébet előadása ehhez a munkámhoz gyakorlatias pedagógiai megközelítést adott.
A leghasznosabb két tevékenység számomra az egyetemi oktatókkal folyatott beszélgetés volt a Breakout roomban, valamint a magyar résztvevőkkel történt egyeztetés a program magyarországi helyzetéről. Feladatom a jövőben, hogy a Tanárképzők Egyesületének eseményein a programot népszerűsítsem, illetve az EKE és az LFZE részvételét a programban segítsem amennyiben az intézmények nyitottak Among Others kurzus meghirdetésére.