Először 2019 őszén találkoztam a „The Power of Non-Formal Education” képzés felhívásával. Akkor is jelentkeztem, mert egy munkatársam nagyon ajánlotta a részvételt, de sajnos elmaradt a tréning. Így hát nagy örömmel fogadtam, amikor 2020 elején újra meghirdették a lehetőséget, ezúttal Portugália adott volna otthont a találkozónak. Meg is ragadtam a lehetőséget, és örömmel értesültem róla, hogy egy másik magyar lánnyal egyetemben beválogattak a kiutazó csapatba. Azonban az egyre jobban terjedő járvány áthúzta a számításainkat, a helyzetre való tekintettel a szervezők kénytelenek voltak lemondani a tréninget, annak dátumát november közepére halasztották.
Az év során szerencsésebben alakultak a dolgok, de ősszel sajnos újabb hullám kezdődött, hogy a képzés megtartása ismét kérdésessé vált. A trénerek saját elmondása alapján tudom, hogy hosszú egyeztetés előzte meg a végleges döntést – a képzést online tartották meg, 11.26-12.15. között. Az aktuális helyzet nem csak a dátumot, de tartalmat is módosította, ezért lényegében egy új TC jött létre, „The Powder of Non Formal Education” néven.
A több, mint két hét alatt összesen 8 Zoom találkozónk volt. Az első találkozás az ismerkedéssel, az előttünk álló folyamat bemutatásával kezdődött. A későbbi alkalmakon különböző elméleteket és teóriákat ismerhettünk meg, illetve több kiscsoportos beszélgetés során ismertük meg a többiek valóságát. A közös meetingek célja kettős volt – egyrészt egy elméleti megalapozást adott a résztvevők számára, másrészt felkészített minket a gyakorlatiasabb, kiscsoportos munkára.
Már az első alkalom végén elkezdtünk egy egyéni munkát, amelynek lényege egy, a saját valóságunkra reflektáló módszertani feladat előkészítése volt. Az elkészült tervek témái alapján kiscsoportok alakultak, amelyek a közös zoom meetingeken kívül találkoztak az online térben. Én a „social inclusion” csoportba kerültem egy portugál, egy horvát és egy észt lánnyal. Velük közösen terveztünk meg egy táblás társasjátékot, amelynek célja az érzékenyítés, a hátrányos helyzetű fiatalok segítése. Ez lényegében egy szituációs játék, amelyben a résztvevőknek a saját erőforrásaik felhasználásával kell megoldást találniuk egy-egy életproblémára.
A tréning résztvevőinek munkáját és kapcsolattartását a közös zoom találkozók és a kiscsoportos megbeszélések mellett egy Facebook csoport, egy Drive mappa és egy postai úton kapott tréningdoboz segítette.