Összesen 24 fő vett részt a négy napos képzésen Zágrábban, ebből magyar részről két fő jelenlétével. A képzés a digitalizáció alkalmazásáról szólt az ifjúsági munka területén, mind a formális, a nemformális és az informális oktatást szem előtt tartva.
A végső tapasztalat, hogy a digitalizáció alkalmazása szerteágazó. Ezen belül bővebben kifejtettük a közösségi média használatát és a hatásait, a Lego Mindstorms játékán keresztül megnéztük mire képes a robotika. Ezen kívül, kipróbáltuk a programozás oktatásának új modeljét is, ami a vizuális megértésen alapul, és használatba vettünk különféle telefonos alkalmazásokat, melyek magasan inspirált kohéziót hoznak létre az osztálytermektől kezdve a képzések szemináriumtermeig. Közösen gondolkoztunk a digitalizáció potenciális veszélyeiről is, mint az adatvédelem, az internetes zaklatások és az online kommunikáció. A program végén kapcsolatokat építettünk a többi résztvevővel.
Ifjúsági vezetőként azért jelentkeztem a képzésre, hogy tágítsam a látókörömet. Igaz, mérnökinformatikus végzettséggel rendelkezem, így magabiztos technológiai készségeim vannak, viszont a továbbképzés elengedhetetlen eleme a naprakészségnek, ami fontos a napjaink ifjúsági munkájához, ugyanis a fiatalok számára a legérdekesebb a legfrissebb újdonság. Nagyon sok technológiai kütyüvel, applikációval, játékkal gazdagodott az eszköztáram. A legmeglepőbb a többi résztvevő véleményének a megismerése volt, ami fejlesztette a saját hozzáállásomat a digitalizált oktatáshoz, ez a leghasznosabb számomra a jövőre nézve.