for 25-30 participants
from Erasmus+ Youth Programme countries: Austria, Belgium - DE, Belgium - FL, Belgium - FR, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Republic of North Macedonia, Romania, Serbia, Slovak Republic, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Türkiye
and recommended for
Youth workers, Youth project managers, Volunteering mentors, Volunteering projects coordinators, Volunteering projects project managers, Representatives of organisations that hold Quality Label with hosting or/and leading role
Working language(s):
English
Organiser:
Hellenic National Agency for Erasmus+/Youth and European Solidarity Corps / INEDIVIM (National Agency)
What is this course about?
This 3-day residential TC in Crete is seeking to provide answers to the following questions:
What is crisis management in Volunteering Projects?
How can crisis incidents affect the contribution of a volunteer to the project and how the quality of the project may be affected?
How can organisations handle crisis during a volunteering project?
Aim of the course
To explore how crisis incidents can be managed during Volunteering projects and to create a space for sharing knowledge and exchanging experiences and good practices
Objectives
Discuss potential crisis incidents and define potential threats during hosting volunteering projects.
Work on case studies and exercises of occurred crisis incidents.
Explore the role and responsibilities of the organisations, tools and methods used to mitigate crisis incidents.
Share examples of crisis management within the hosting organisations.
Work on crisis management plan development.
Participants profile
Volunteering projects coordinators, volunteering projects project managers, representatives of organisations that hold Quality Label with hosting or/and leading role
Timeline of the training
31.01.2022 (date of arrivals in Chania)
04.02.2022 (date of departures from Chania)
Recognition of learning
Participants are entitled to receive a Youthpass certificate and will be introduced to ETS Competence Model for youth workers to work internationally.
Trainers' team: Aristodimos Paraschou, Konstantinos Spatiotis
Hogyan lehet jelentkezni?
Kérjük, egyaránt töltse ki az idegen nyelvű (SALTO) és a magyar nyelvű jelentkezési lapot!
A részvétel költségei:
A résztvevők nemzetközi utazását, ill. biztosítási költségeit a Tempus Közalapítvány Erasmus+ ifjúsági csoport, a külföldi szállás és étkezés, valamint a programhoz kapcsolódó költségeket a fogadó nemzeti iroda vagy a szervező fedezi.
A résztvevő, a programra történő utazása során felmerülő egyéb utazási költségeket (transzfer költségek), valamint az utazáshoz kötelezően szükséges egészségügyi igazolásokhoz kapcsolódó költségeket (pl. PCR teszt) - mint a programhoz történő résztvevői hozzájárulást - fizeti. Amennyiben a transzfer költségek és az utazáshoz kötelezően szükséges egészségügyi igazolásokhoz kapcsolódó költségek együttes összege a 10.000 forintot meghaladja, úgy a Közalapítvány egyéni kérelem benyújtását követően - egyedi elbírálás alapján - a 10.000 forint feletti összeget megtéríti a résztvevő részére.
Felhívjuk a jelentkezők figyelmét, hogy az utazás megszervezése a Tempus Közalapítvány hatáskörébe tartozik. Az esetlegesen felmerülő többletköltségeket a Tempus Közalapítvány nem állja, a keletkezett károkért felelősséget nem vállal.
Jelentkezési határidő: 2023. január 3.
Értesítés a jelentkezés eredményéről: 2022. január 9.
Kapcsolat:
Pável Luca / Ms Luca Pável
TCA-NET koordinátor / TCA-NET Coordinator
luca.pavel@tpf.hu
ERASMUS+ IFJÚSÁG / ERASMUS+ YOUTH
Tempus Közalapítvány / Tempus Public Foundation
1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1.
1438 Budapest 70, Pf. 508.
T: (+36 1) 237 1300 | F: (+36 1) 239 1329
www.tka.hu | www.eplusifjusag.hu | www.eusolidaritycorps.hu